کتاب خاطرات “محمدرضا حافظ نیا” منتشر شد

این مجموعه خاطرات محمدرضا حافظ‌ نیا از ارتش، دانشگاه، زندان و نهادهای انقلاب اختصاص داده که به کوشش حمید قزوینی منتشر شده است.

حافظ‌ نیا در جریان انقلاب به زندان افتاد و با پیروزی انقلاب به مدت چهار‌سال مسئولیت‌های سیاسی به عهده داشت و سپس در سال 1363 از سیاست کناره‌گیری کرد و به فعالیت‌های آموزشی و علمی رو آورد.

موضوع این کتاب بیان و تشریح یکی از رویدادهای تاریخی انقلاب اسلامی از زبان عامل و شاهد آن است. رویدادی که از یک سو به اوج گیری روند انقلاب اسلامی از طریق ایجاد دلگرمی، امید و روحیه بخشی به مردمی که در جریان مبارزه و انقلاب شرکت داشتند کمک کرد و از سوی دیگر به تخریب روحیه حکومت و تسریع در روند سقوط رژیم پهلوی منجر شد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب رجوع کنید…

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: من با وضعیت روحی خاصی که داشتم یکه خوردم. مایه ننگ بود که بخواهند از ما علیه انقلاب و مردم استفاده کنند. مرتب خودم را سرزنش می کردم که «حافظ‌ نیا مگر تو مرده‌ای که مردم کشته شوند و تو ابزار رژیم شاه علیه آنها بشوی؟»

نه می‌توانستم مشورت کنم و نه می‌توانستم بروم. مانده بودم که خدایا چه کنم؟

یک لحظه با خودم گفتم بهتر است همین جا تکلیفم را با دنیا و زندگی دنیایی روشن کنم. بالاخره که چی؟ این اول کار است. امروز ما را وارد شهر می‌کنند و علیه مردم به کار می‌گیرند و فردا ممکن است در صحنه‌هایی دیگر و خشن‌تر ما را علیه مردم وارد صحنه کنند. تصمیم گرفتم در همین ابتدای کار ضربه شستی نشان بدهم و …

:: برای سفارش این کتاب می توانید با انتشارات سوره مهر به آدرس http://www.iricap.com تماس بگیرید.

بازدید کل: 555 , بازدید امروز: 1 

0 نظرات

ارسال نظر

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>